čtvrtek 5. ledna 2012

Recenze: A Lonely Place to Die

Skupinka horolezců vyrazí na další tůru. Během cesty narazí v lese na malou dívku, pomohou jí a tím si podepíšou ortel smrti. Tolik k ději (moc se toho filmu nestane, lepší proto víc neprozradit).

A Lonely Place to Die nemá nijak originální námět, což ale nutně nevadí. Jednoduchá zápletka slouží účelu a důležité je, že většinu času drží režisér solidní tempo, v němž postavy bojují o život. Nejde o rafinovanost, většina úmrtí hraje především na strunu šoku. Naštěstí do docela funguje. Částečně proto, že těch několik málo krvavých efektů je výborně zvládnutých a jednak je to zásluha herců, kteří nemají žádný veliký backroud a přesto jsou všichni dostatečně odlišní a v rámci možností sympatičtí (=nechovají se jako kreténi a divák jim nemá tendenci přát smrt).

Respektive jsem přál smrt jednomu ze záporáků (protože byl správně tupé hovado) a druhý mě ohromně zajímal, neboť ho hraje feťák z Harryho Browna. Za klaďase film táhne Melissa George, která od doby, kdy rozprášila Joshe Hartnetta v 30 dní dlouhá noc, ani o minutu nezestárla a tak nějak to vypadá, jakoby jenom přešla z jednoho placu na druhý. Nic proti tomu. Byla tehdy výborná a úplně stejný dojem snaživé přeživší, ochotné jít až do posledního dechu, zanechala i tentokrát.

Potěší i malá role Karla Rodena, který si vychutnal další nejednoznačnou postavu a velmi by mě zajímalo, jak vůbec stíhá točit české i zahraniční filmy, seriály a ještě do toho hrát v divadle.

A Lonely Place to Die je vrcholně neoriginální a velmi slušně šlapající žánrovka s vhodně vybranými herci, pěknými exteriéry a několika adrenalinovějšími pasážemi. Palec nahoru za odvahu tvůrců odrovnat většinu obsazení. Palec dolů za naprosto nulovou invenci. Nicméně, kdyby každá "pouhá žánrovka" fungovala takhle dobře, bylo by na světě zase o kousek hezčeji.

Hodnocení: 70%